BAS.jpg

"BAS" står helt enkelt för barnens söndag. Hos oss i Horda frikyrka vill vi att alla ska få plats, och barnen värderar vi högst. Vi vill att kyrkan ska vara minst lika mycket för dem som för vuxna. Därför finns BAS för barnen varje gudstjänst.

VAD HÄNDER PÅ BAS?

• Barnen är med en stund i början av gudstjänsten. Efter ett inslag som är riktat till barnen går de ner till källaren tillsammans med ansvarig ledare.

• I källaren blir det en samling med bibeltext, insamling till Barnens Oas, samtal kring texten, aktivitet och pyssel. Vid behov delas gruppen i en äldre och en yngre.

• Det går bra att lämna sitt barn med ansvarig ledare och resurs, om man som förälder bedömer att det fungerar för barnet.

• Efter avslutad samling finns det spel, pingis, biljard och pyssel för barnen att sysselsätta sig med tills gudstjänsten är slut.

• I anslutning till kyrksalen finns ett lekrum/amningsrum med fönster in mot kyrksalen, där föräldrar kan vara med sina barn och samtidigt ges möjlighet att följa i gudstjänsten.

• Någon söndag per termin har vi BAS+, då är hela gudstjänsten exklusivt planerad för barnen, men alla är välkomna att vara med.