Hands_Name.png

Så här funkar det

På fredagen innan loppisen lämnar alla ANMÄLDA säljare in sina kläder, skor och prylar. Dessa sorteras ut av säljaren på respektive angiven plats. Ideell personal kommer sedan lägga i ordning inför försäljning.

På lördagen är ALLA välkomna att handla!

Vi tar kontant och swish.

20% av intäkterna går till en Flickskola i Pakistan.

Säljaren får alltså tillbaka 80% från försäljningssumman.

Kyrkans Café håller öppet kl.10.00-12.30, så det går även bra att passa på att njuta av en god fika! (Caféet är annars öppet varje lördag kl 10-12)

Jag vill sälja

Anmälan:

Alla som vill lämna in kläder/saker till loppisen måste anmäla sig och få ett inlämningsnummer.

Maila din anmälan till: loppis@hordafrikyrka.se

och ange namn, telefonnummer och mailadress. Vill du ha ett visst nummer? Skriv det i anmälan så får du det om ingen annan hunnit ta det före!

Anmälan öppnar 24 mars. Först till kvarn. Begränsat antal platser.

Du får sedan ett bekräftelse-mail med ditt inlämningsnummer när vi hunnit registrera dig. Numret använder du sedan för att märka dina prylar med.

Vad som får lämnas in:

Allt som lämnas in ska vara helt och rent. Vi förbehåller oss rätten att plocka undan trasiga och fläckiga artiklar. Varje inlämnare kan lämna kläder och skor för barn och vuxna. Utöver det kan man även lämna leksaker, trehjulingar, barncyklar, barnvagnar, bilbarnstolar och andra barnartiklar. Vi tar även emot gravidkläder och artiklar.

Vi tar inte emot trosor och kalsonger!

Är du osäker på vad som kan lämnas in, maila loppis@hordafrikyrka.se

SÄLJPLATSERNA ÄR SLUT

Märkning:

Du märker själv det du vill sälja genom att sätta på en bit frystejp/maskeringstejp där du skriver ditt inlämningsnummer, storlek och det pris du vill ta ut. Ringa in ditt inlämningsnummer.

Se till att tejpen/märkningen sitter ordentligt! Tvådelat samt skor och stövlar fästs ihop ordentligt. Prismärk gärna de inlämnade artiklarna med jämna 5kr och 10kr för att underlätta arbetet under loppisen.

På ytterkläder vill vi att ni istället för tejp använder er av lapp och säkerhetsnål, då vi märkt att tejpen ofta lossnar från plaggen pga att de är lite glatta i materialet eller att tejpen lätt hakar i ett annat plagg och lossnar.

Varor som tappat sin markering kan vi inte sälja.

Inlämning:

Inlämningen sker på fredagen den 3maj  kl 16.30 -18.00.

När du kommer och lämnar in dina varor vill vi att du hjälper till och lägger upp sakerna på bord för respektive klädstorlek. Ideell personal kommer sedan att sortera och lägga ut dem. Allt som lämnas in ska vara helt och rent. Vi förbehåller oss rätten att plocka undan trasiga och fläckiga artiklar.

Tips:

• Säsongsanpassat säljs alltid bäst. Vår- och sommarkläder säler bäst på vårloppisen och höst- och vinterkläder säljer bäst på höstloppisen. Prioritera därför det som är för säsong.

• Tvätta gärna av skor och stövlar innan du lämnar in dem. Fräscha skor säljer bättre!

• Ytterkläder märks med lapp och säkerhetsnål. Tejp lossnar lätt.

• Sätt ihop tvådelade set, till exempel med säkerhetsnål. Märk gärna båda plaggen och skriv att det är ett set samt typ av plagg.

• Strukna och inte allt för slitna kläder säljer naturligtvis bäst.

• Små prylar(ex lego, pussel) kan läggas i plastpåsar. Så att ingen liten del försvinner.

Osålda varor samt betalning:

Efter försäljningen sorterar vi tillbaka alla osålda varor efter anmälningsnummer.

Det du inte fått sålt hämtar du ut kl. 13.30- 14.00 på lördagen. Du som säljare får 80% av pengarna tillbaka och 20% av din försäljningssumma går till en Flickskola i Pakistan. Om vi inte hunnit sammanställa allt innan hämtning av osålda varor kommer vi swisha eller sätta in på konto någon dag senare.